Ostoskori Ostoskori ?.SubtotalFormatted? String.Empty Ostoskorisi on tyhjä
0
Lisää ostoskoriin
kpl
Ostoskori Ostoskori Näytä ostoskori Mene kassalle Ostoskorisi on tyhjä
0
Lisää ostoskoriin
kpl
Ostoskori Ostoskori ?.SubtotalFormatted? String.Empty Ostoskorisi on tyhjä
0
Lisää ostoskoriin
kpl
Ostoskori Ostoskori Näytä ostoskori Mene kassalle Ostoskorisi on tyhjä
0
Lisää ostoskoriin
kpl

Ostoehdot

1. Soveltamisala ja osapuolet

1.1 Näitä ostoehtoja (”Ostoehdot”) sovelletaan kaikkiin KitchenOne:n verkkokaupassa www.kitchenone.fi (”Verkkokauppa”) tehtyihin ostoksiin, jonka omistaa Bagaren och Kocken AB.

1.2 Sopimuksen osapuolina ovat sinä eli asiakas ja Bagaren och Kocken AB, yhtiötunnus 556747–4001, jonka osoite on John Bunyans Väg 2, 418 78, Göteborg, Ruotsi (”KitchenOne” tai ”me”).

1.3 Asiakaspalvelumme vastaa mielellään tiedusteluihin sähköpostitse osoitteessa [email protected] ja puhelimitse numerossa 09 4272 3555.

2. Tilaukset ja tilausvahvistus

2.1 Ostosten tekeminen edellyttää, että sinulla on oikeus tehdä sopimus sovellettavan lain mukaisesti. Jos ostat tuotteita yrityksen edustajana, hyväksyt Ostoehdot yrityksen lukuun ja vakuutat, että sinulla on valtuudet hyväksyä nämä Ostoehdot ja tehdä ostokset yrityksen lukuun.

2.2 Kun olet tehnyt ostoksen Verkkokaupassa, saat tehdystä tilauksesta sähköpostiisi automaattisen vahvistuksen siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tilausvahvistus ei kuitenkaan ole sitova sopimus. Sitova sopimus syntyy vasta sen jälkeen, kun olet saanut meiltä lopullisen toimitusvahvistuksen siitä, että tilauksesi on lähetetty. Pidätämme oikeuden evätä tilauksesi ennen kuin olet vastaanottanut lopullisen toimitusvahvistuksen.

3. Hinta ja tuotetiedot

3.1 Ostokseen sovelletaan ostohetkellä voimassa olevia hintoja. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia rahti- ja toimitusmaksuja, jotka mainitaan erikseen.

3.2 Jos ilmoitettu tuotteen hinta tai tuotetiedot ovat virheellisiä ja huomasit tai sinun olisi pitänyt huomata virheen olemassaolo ostohetkellä, hinta tai tuotetiedot eivät koske ostosta. Tällaisissa tapauksissa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme havainneet virheen.

3.3 Pyrimme aina esittämään tuotteiden värit ja ominaisuudet mahdollisimman tarkasti. Emme kuitenkaan voi taata, että verkkosivustollamme, ilmoituksissa tai markkinointimateriaalissa olevat kuvat toistavat tuotteiden ulkonäön tai ominaisuudet tarkasti esimerkiksi siksi, että näytön asetukset voivat vaikuttaa värintoistoon.

3.4 KitchenOne myymät tuotteet on tarkoitettu yksityiseen käyttöön, ellei ostohetkellä toisin kirjallisesti todeta. Tuotteita ei ole tämän vuoksi tarkoitettu yrityskäyttöön eikä ammattimaiseen käyttöön.

4. Maksaminen

4.1 Tarjoamme eri maksuvaihtoehtoja sen mukaan, tehdäänkö ostos Verkkokaupassa vai myymälässä. Verkkokaupassa tehdyille ostoksille tarjoamme useita eri maksuvaihtoehtoja maksupalveluntarjoajamme Klarna Bank AB (publ.):n (”Klarna”) kautta.

4.2 Saatavilla olevat maksuvaihtoehdot ja voimassa olevat ehdot ja mahdolliset maksut on ilmoitettu Verkkokaupassa. Lisäksi ne ilmoitetaan kassalla maksutapahtuman yhteydessä. Lue tästä lisää eri maksuvaihtoehdoista. Joidenkin maksuvaihtoehtojen yhteydessä voidaan periä lisämaksuja.

4.3 Teet tilauksen yhteydessä erillisen maksusopimuksen Klarnan Tietoja Klarnan eri maksuvaihtoehtoja koskevista ehdoista on saatavilla täällä. Henkilötietojasi käsitellään Klarnan tietosuojailmoituksen mukaisesti.

5. Lahjakortit

5.1 Lahjakorttimme ovat voimassa kaksi (2) vuotta lahjakortin myöntämispäivästä lukien. Lahjakortti käy maksuvälineenä, kun teet meiltä ostoksia. Voit käyttää yhden ostoksen maksamiseen useita lahjakortteja. Voit myös maksaa osan ostoksesta lahjakortilla. Jos lahjakortin arvo ylittää maksettavan kauppahinnan, ylimenevä summa tallennetaan lahjakortille, ja lahjakorttia voidaan käyttää myöhemmissä ostoksissa lahjakortin voimassaolon päättymiseen saakka.

6. Rahti ja toimitus

Toimitusvaihtoehdot

6.1 Tarjoamme Verkkokaupassa tehdyille ostoksille eri toimitusvaihtoehtoja. Tarjolla olevat toimitusvaihtoehdot on aina ilmoitettu Verkkokaupassa. Lisäksi ne ilmoitetaan aina ennen ostotapahtuman vahvistamista. Löydät tarkat tiedot saatavilla olevista toimitusvaihtoehdoista täältä. Kun ostat tuotteita, jotka lähetetään sinulle suoraan tavarantoimittajalta, kuljetusyhtiö voi olla myös muu kuin kassalla ilmoitettu kuljetusyhtiö.

6.2 Asuinpaikkasi voi rajoittaa valittavissa olevia toimitusvaihtoehtoja. Emme tarjoa toimitusta pienemmille saarille tai muille paikkakunnille, joihin ei ole kiinteää siltayhteyttä tai jotka sijaitsevat kansainvälisten huolintayhtiöiden tavanomaisen jakelualueen ulkopuolella. Lisätietoja muista mahdollisista toimitusrajoituksista on esitetty täällä.

6.3 Jos tilauksesi sisältää useita tuotteita, joista osaa ei ole varastossa, toimitamme tuotteet yhdessä, kun kaikki tuotteet ovat valmiina toimitukseen. Jos osa tuotteista toimitetaan sinulle suoraan toimittajalta, toimitetaan tuotteet sinulle kuitenkin erillisinä toimituksina ilman erillistä kustannusta.

6.4 Lavalla kotiinkuljetuksessa toimitus tapahtuu kiinteistön rajalle tai portille, jos asut kerrostalossa. Emme tarjoudu kuljettamaan tavaraasi sisään ja emme tarjoa vanhojen kodinkoneiden kuljetusta takaisin.

Rahtikulut

6.5 Kauppahintaan voidaan lisätä rahtimaksu ostetuista tuotteista ja kauppahinnan suuruudesta riippuen. Voimassa olevat rahtikulut on esitetty täällä. Rahtimaksun suuruus ilmoitetaan aina ostotapahtuman yhteydessä.

Toimitusaika

6.6 Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan aina oston yhteydessä ja riippuu siitä, onko tuotetta varastossa. Verkkosivustolla on tiedot toimitusajasta jokaisen tuotteen yhteydessä. Toimitusaika lasketaan siitä hetkestä, kun sinulle ilmoitetaan, että tuote on pakattu ja valmis toimitettavaksi. Tiedot ostoksesi toimitusajasta näkyvät myös tilausvahvistuksessa.

Noutamatta jätetyt paketit

6.7 Sinä vastaat toimituksen vastaanottamisesta tai noutamisesta tilauksen yhteydessä annettujen ohjeiden mukaisesti. Noutopisteeseen toimitetut paketit, joita ei noudeta ilmoituksessa mainitun ajan kuluessa, palautetaan varastoon. Tällaisissa tapauksissa meillä on oikeus periä asiakkaalta käsittelykulut. Tiedot noutamatta jätetyistä paketeista perittävistä maksuista on esitetty täällä.

Kuljetusvauriot

6.8 Sinun vastuullasi on tarkastaa toimituksesi huolellisesti sen vastaanottamisen jälkeen. Jos kuljetuksen aikana on tapahtunut vahinkoja, sinun on ilmoitettava niistä meille 3 päivän kuluessa toimituksesta osoitteeseen [email protected]. Valokuvaa kaikki tuotteen ja pakkauksen vauriot ja lähetä kuvat meille ilmoituksen mukana. Olet myös vastuussa siitä, että välittäjä tai rahdinkuljettaja huomioi mahdolliset vauriot. Tilauksen yhteydessä maksamasi toimitustapa on myös toimitustapa, jota sovelletaan korvaavan tuotteen toimittamiseen ja reklamoidun tuotteen noutamiseen.

7. Tarjoukset, alennuskoodit ja lahjat

7.1 Saatamme ajoittain tarjota asiakkaillemme kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia (”Tarjoukset”). Tällaiset Tarjoukset ovat voimassa vain kyseisen Tarjouksen yhteydessä määritellyn ajan ja Tarjouksen yhteydessä määritellyin ehdoin. Tarjouksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin, ellei toisin nimenomaisesti todeta.

7.2 Jotta voit hyödyntää Tarjouksen, sinun on syötettävä mahdollinen koodi tai aktivoitava voimassa oleva Tarjous muulla tavoin ennen ostotapahtuman vahvistamista. Jos palautat tilatut tuotteet, tilauksesi ei välttämättä enää täytä Tarjouksen ehtoja. Tällöin on mahdollista, että sinun on palautettava mahdollinen lahja tai maksettava lahjan arvo. Tällaisessa tapauksessa otamme sinuun yhteyttä.

8. Peruuttamisoikeus ja avokauppa

8.1 Sinulla on yksityishenkilönä lain mukaan oikeus peruuttaa ostos 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai sinun puolestasi toimiva henkilö on vastaanottanut Verkkokaupassa ostetun tuotteen.

8.2 Lisäksi myönnämme yksityishenkilöille yhteensä 365 päivän ajaksi ostopäivästä lukien oikeuden palauttaa tuote. Avokauppa koskee sekä myymälästä että Verkkokaupasta ostettuja tuotteita. Avokaupassa tuote voidaan kuitenkin palauttaa vain, jos tuote on täysin käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Avokaupan ehtoja on käsitelty tarkemmin jäljempänä.

Tiettyjä tuotteita koskevat poikkeukset

8.3 Peruuttamisoikeus ja avokauppa eivät koske tiettyjä tuotteita. Peruuttamis-oikeutta ei ole, jos olet murtanut sinetin sellaisesta tuotteesta, jota ei sen jälkeen voi palauttaa terveys- tai hygieniasyistä, tai jos tuote on valmistettu sinun vaatimustesi mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaaviksi. Peruuttamisoikeus ei myöskään koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita.

Käytettyjen tuotteiden arvonalennukset

8.4 Käyttäessäsi lakiin perustuvaa 14 päivän peruuttamisoikeuttasi sinulla on oikeus avata pakkaus ja tutkia tuotetta siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Sinulla on lähtökohtaisesti oikeus käsitellä ja tutkia tuotetta samalla tavalla kuin myymälässä.

8.5 Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ja saada täysi hyvitys siinä tapauksessa, että ilmoitat asiasta meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos käsittelet tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi, meillä on oikeus periä sinulta tuotteen arvonalennusta vastaava summa. Tällainen arvonalennus tehdään vertaamalla tuotteen palautushetken arvoa alkuperäiseen ostohetken arvoon. Siksi suosittelemme, että palautat tuotteen alkuperäisessä kunnossa ja ehjässä alkuperäispakkauksessaan, jotta saat siitä täyden hyvityksen.

8.6 Jos haluat käyttää mahdollisuutta avokauppaan laissa määritellyn 14 päivän peruuttamisajan päätyttyä, voit pitää tuotteen itselläsi 365 päivää ostopäivästä lukien edellyttäen, että tuote on täysin käyttämätön, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäispakkauksessa.

Peruuttamisoikeuden ja avokaupan käyttäminen

8.7 Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on ilmoitettava siitä meille 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai sinun puolestasi toimiva henkilö on vastaanottanut tai noutanut tilauksen. Jos 14 päivän määräaika on jo kulunut umpeen, voit pitää tuotteen 365 päivän avokauppana ostohetkestä lukien. Voit palauttaa tuotteen täyttämällä rahtikirjan tai ilmoittamalla palautuksesta täällä. Voit myös ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 09 4272 3555. Voit peruuttaa ostoksen myös käyttämällä Ruotsin Kilpailu- ja kuluttajaviraston peruutuslomaketta, joka löytyy täältä suomennettuna.

8.8 Kun olet ilmoittanut meille, että haluat peruuttaa ostoksesi, sinun on palautettava tuote 14 päivän kuluessa käyttämällä rahtikirjaamme. Suosittelemme, että palautat tuotteen samassa pakkauksessa, jossa sen sait, sillä olet vastuussa kaikista palautuslähetykselle palautuksen aikana tapahtuvista vahingoista tai menetyksistä, jotka johtuvat huolimattomuudestasi esimerkiksi tuotteen pakkaamisessa.

Palautuskulut

8.9 Sinä vastaat palautuksesta aiheutuvista rahtikuluista. Palautusmaksun määrä riippuu siitä, palautetaanko tavara asiamiehen välityksellä vai lavalähetyksenä. Voimassa olevat rahtihinnat löytyvät täältä. Palautuskulut vähennetään sinulle palautettavasta maksusta.

Maksujen palauttaminen

8.10 Kun olet palauttanut ostoksesi, palautamme maksusi maksupalveluntarjoajamme kautta 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona ilmoitit meille haluavasi palauttaa ostoksen. Emme kuitenkaan palauta maksua ennen kuin olemme saaneet tuotteen takaisin Huomaa, että sinä vastaat kaikista palautuslähetykselle palautuksen aikana tapahtuvista vahingoista tai menetyksistä, jotka johtuvat huolimattomuudestasi.

8.11 Palautettava maksu sisältää kaikki ostohetkellä maksamasi rahtikulut. Tämä koskee kuitenkin vain tavanomaisen rahdin kustannuksia. Emme palauta kalliimman toimitusvaihtoehdon valinnasta aiheutuvia ylimääräisiä rahtikuluja.

8.12 Palautukset maksetaan sen maksutavan kautta, jota käytit ostohetkellä, ellei toisin sovita.

9. Reklamaatio

9.1 Jos tuote on viallinen, sinulla on yksityishenkilönä oikeus reklamoida tuotteessa olevasta virheestä asuinmaassasi sovellettavan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Suomessa voit reklamoida tuotteissa alun perin olleista virheistä lähtökohtaisesti kolmen vuoden kuluessa tuotteen toimittamisesta (vastuuaika). Sinun on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun havaitsit virheen tai sinun olisi pitänyt se havaita. Oikeutesi reklamoida virheestä päättyy viimeistään tuotteen oletetun kestoiän päättymisen jälkeen.

9.2 Voit reklamoida tuotteessa olevasta virheestä täyttämällä palvelulomakkeen, joka on saatavilla täällä. Voit myös ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 09 4272 3555. Valitukset voit lähettää meille osoitteeseen John Bunyans Väg 2, 418 78 Göteborg, Ruotsi.

9.3 9.3 Kun reklamoitu tuote on otettu vastaan ja olemme todenneet, että reklamaatio on aiheellinen, hyvitämme tuotteen sinulle voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Jos virhe ei ole luonteeltaan sellainen, että siitä on oikeus reklamoida, perimme sinulta 600 kruunun suuruisen selvittelymaksun.

9.4 Yrittäjäasiakkailla on oikeus reklamoida tuotteissa alun perin olleista virheistä kahden vuoden kuluessa tuotteen toimittamisesta. Yrityksen oikeus reklamoida päättyy viimeistään kahden kuukauden kuluttua siitä, kun kahden vuoden vastuuaika on kulunut umpeen. Huomaa kuitenkin, että myymiämme tuotteita ei ole tarkoitettu yrityskäyttöön, joten ammattimaisessa käytössä olleista tuotteista ei voi reklamoida.

10. Meidän velvollisuutemme

10.1 Jos tuotteessa on virhe tai jos toimitus viivästyy, KitchenOne vastaa kuluttajansuojalain mukaisesti vahingoista, joita sinulle aiheutuu virheen tai viivästyksen johdosta. Vastaamme vahingoista kuitenkin vain siltä osin kuin olet ryhtynyt kohtuullisiin toimenpiteisiin sinulle aiheutuneen vahingon rajoittamiseksi. Emme näin ollen vastaa vahingoista, jotka olisit voinut välttää ryhtymällä kohtuullisiin toimenpiteisiin.

10.2 Emme vastaa vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevista ennalta-arvaamattomista olosuhteista, kuten sodasta, lakosta, pandemiasta tai luonnonkatastrofista, joita emme ole voineet kohtuudella ennakoida (ylivoimainen este). Jos emme pysty täyttämään sopimuksen tai näiden Ostoehtojen mukaisia velvoitteitamme ylivoimaisen esteen vuoksi, sinulla on oikeus peruuttaa sopimus kuluttajansuojalain pakottavien säännösten mukaisesti.

11. Ehtojen tulkinta ja soveltaminen

Näitä ehtoja tulkitaan ja sovelletaan Ruotsin lainsäädännön mukaisesti. Jos toimivaltainen tuomioistuin, viranomainen tai vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin katsoo jonkin näiden Ostoehtojen määräyksistä pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseisen määräyksen muut osat ja kaikki muut näiden Ostoehtojen määräykset pysyvät täysimääräisesti voimassa ja täytäntöönpanokelpoisina sovellettavan lain mukaisesti. Sinulla on aina pakottavan lainsäädännön mukaiset kuluttajan oikeudet, jotka ovat voimassa tavanomaisessa asuinmaassasi. Mitään näissä Ostoehdoissa sanottua ei tule tulkita tällaisten oikeuksien rajoittamiseksi.

12. Yrityksiä koskevat erityisehdot

Emme tarjoa peruuttamisoikeutta yritysasiakkaille, jotka tekevät ostoksia Verkkokaupassa. Emme myöskään vastaa välillisistä menetyksistä tai saamatta jääneestä voitosta. Lisäksi näiden Ostoehtojen mukainen vastuumme mistä tahansa menetyksestä tai vahingosta rajoittuu määrään, joka vastaa sitä kokonaissummaa, jonka yritysasiakas on maksanut KichenOne tuotteesta, johon menetys tai vahinko liittyy tai josta menetys tai vahinko johtuu.

13. Digitaalisia osia sisältävät tuotteet

13.1 Osa tuotteistamme voi olla integroitu tai linkitetty digitaaliseen sisältöön tai palveluun, kuten sovellukseen tai ohjelmistoon. Ellei ostohetkellä toisin todeta, näitä Ostoehtoja sovelletaan myös digitaaliseen sisältöön tai digitaaliseen palveluun edellyttäen, että digitaalisen sisällön tai digitaalisen palvelun puuttuminen estää tuotteen käytön tarkoitetulla tavalla. Näin voi olla esimerkiksi silloin, jos jotakin kodinkonetta on tarkoitus käyttää sovelluksen kanssa.

13.2 Jos tuote sisältää digitaalista sisältöä tai digitaalisia palveluita, tästä ilmoitetaan ostotapahtuman yhteydessä. Digitaalinen sisältö tai palvelu on sinun saatavillasi tai käytettävissäsi ostohetkellä, ellei toisin nimenomaisesti todeta. Sinä vastaat tapauksen mukaan digitaalisen sisällön tai palvelun asentamisesta ja rekisteröinnistä käyttöä varten.

13.3 Emme vastaa mahdollisista virheistä, jotka johtuvat siitä, että et ole asentanut tarjottuja päivityksiä sen jälkeen, kun olemme ilmoittaneet saatavilla olevista päivityksistä sekä päivittämättä jättämisen seurauksista, eikä päivittämättä jättäminen ole johtunut asennusohjeista.

14. Kysymykset, valitukset tai riidat

14.1 Vastaamme mielellämme ostostasi koskeviin kysymyksiin ja valituksiin. Yhteystietomme löytyvät näiden Ostoehtojen alusta.

14.2 Noudatamme vaihtoehtoisten riidanratkaisuelinten päätöksiä mahdollisissa riidoissa yksityishenkilöiden kanssa. Lisätietoja vaihtoehtoisista riidanratkaisuelimistä on saatavilla täällä. Suomessa voit kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen joko verkossa osoitteessa kuluttajariita.fi tai lähettämällä postia osoitteeseen Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki.

14.3 Jos olet yksityishenkilö, sinulla on myös oikeus tehdä valitus EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisupalvelun kautta osoitteessa https://www.ec.europa.eu/consumers/odr/.

14.4 Edellä sanotusta riippumatta kaikki riidat voidaan ratkaista myös missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa siinä maassa, jossa asiakkaalla on kotipaikka. Yritysasiakkaiden riita-asiat ratkaistaan yleisissä tuomioistuimissa Göteborgin käräjäoikeus ensimmäisenä oikeusasteena.

_______________________

KitchenOne on vahvistanut nämä Ostoehdot 17.9.2024.

TURVALLISUUTESI
Aina 365 päivän palautusoikeus
Ilmainen toimitus yli 60 euron ostoksille (*ei koske tuotteita, jotka vaativat lavarahtia)
Valtuutettu korjaamo
Kaikkien merkkien virallinen jälleenmyyjä
Lue kaikki etusi